IMT

DeIMT, ofwel Integratieve Manuele Therapie is een zachte manuele therapie over kleding heen die zich richt op het optimaliseren van het lichaam en het opheffen van blokkades.

Met name doeltreffend:
– na ongelukken (zoals whiplash, hersenschudding),
– darm- of spijsverteringsproblemen
– hoofdpijnklachten of migraine
– burn-out en/of vermoeidheid
– pijnlijk/gevoelig litteken
– traumatische ervaring (psychisch)
– na moeizame/gecompliceerde of te snelle geboorte als baby

De meeste gezondheidsproblemen zijn het gevolg van verstoringen en blokkades. Bijvoorbeeld door lastige geboorte, een ongeluk, een blessure, verkeerde voeding of een trauma.
Het lichaam zal er alles aan doen om dit op te lossen en als dit niet lukt te compenseren. Als het lichaam niet langer kan compenseren, treden klachten, pijnen ziekte op.

IMT, ofwel Integratieve Manuele Therapie, is een zachte en effectieve manuele therapie vorm welke veel klachten op lichamelijk en geestelijk niveau kan verhelpen. Het is ontwikkeld door dr S. Weiselfish-Giamatteo op basis van een combinatie van de menselijke bio-mechanica, het cranio-sacraal systeem en neurowetenschappen.

IMT zorgt voor:
– verbetering van afvoer van afvalstoffen en toevoer van voedingsstoffen naar de cellen
– vermindering van pijnklachten
– meer energie
– lekkerder in je vel zitten
– sneller herstel na operatie of ongeluk
– verlichting van aandoeningen en ziekte

Met IMT kunnen verstoringen of blokkades worden opgespoord. Elke structuur in het lichaam heeft zijn eigen ritme en beweging. Zo kan gevoeld worden of een structuur normaal beweegt en stroomt of dat er een afwijking in zit. Vervolgens worden de betrokken weefsels of systemen behandeld met zachte IMT technieken om de spanning of blokkade op te heffen. De neurologische verbindingen worden op deze wijze hersteld. De oorzakelijke blokkade wordt opgeheven en het lichaamseigen vermogen tot zelfgenezing kan weer terugkeren.

Deze therapie wordt over de kleding uitgevoerd.
Het is verstandig hier rekening mee te houden en soepele kleding aan te doen (met weinig ritsen, dubbele naden etc.).

Voor meer informatie:
T 06 1550 1707 of E caroline@praktijkcg.nl