Rugpijn en rugklachten behandelen met Tuina in Westland

TPraktijk CG, Praktijk voor Complementaire Geneeswijzen, gevestigd in Westland (Monster) en Hoek van Holland, behandelt rugklachten effectief met Chinese Tuina massage therapie.
Tuina
(uitgesproken als “twiena”) is meer dan 2000 jaar geleden ontstaan in China en behoort net als acupunctuur tot de TCM (Traditioneel Chinese Geneeswijzen)

Bij Tuina worden de (spier)meridianen en acupunctuurpunten behandeld, maar dan via massage met als doel de Qi-stroom weer vrij en gelijkmatig door het lichaam te laten stromen. Volgens de TCM wordt ziekte veroorzaakt door disbalans en blokkades in de Qi-stroom.

Een Tuina massage behandeling maakt stagnaties/blokkades los in spieren, gewrichten en meridianen. De massage wordt altijd aangepast aan de persoon. Een Tuina massage kan dieper gaan dan een ‘normale’ massage. Het kan daardoor soms gevoelig zijn. De meeste mensen ervaren dit als ‘goede’ pijn (die klachten verhelpt en oplost). Eventueel kunnen cupping, moxa of guasha onderdeel van de behandeling vormen. Ook kan Tuina gecombineerd worden met VoetrelexPlus therapie of Orthomoleculaire therapie voor een optimaler resultaat.

Een Tuina massage behandeling vindt plaats op een behandeltafel. De massage kan over de (katoenen) kleding worden gegeven, maar  vindt meestal plaats op de blote huid met olie.

Mocht u interesse hebben in een Tuina behandeling, bel/whatsapp (06 1550 1707) of e-mail (caroline@praktijkcg.nl) Caroline dan voor een afspraak.