Klachten en geschillenzorg

Zoals alle VBAG-zorgverleners is ook Praktijk CG aangesloten bij een klachten en geschillencommissie. Door aansluiting bij een geschillencommissie komt Praktijk CG tegemoet aan de eis zoals die door de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillenzorg) verplicht wordt gesteld.

Wat te doen bij klachten?
Bij een klacht over een behandeling wordt eerst getracht dit met elkaar te bespreken. Meestal lost een goed gesprek met je therapeut jouw onvrede of klacht op.
Ook is het mogelijk een onafhankelijke klachtenfunctionaris in te schakelen. Deze kan ondersteuning bieden bij formulering van de klacht of bij onvrede en helpt bij het zoeken naar oplossingen.
De therapeut heeft het recht om hiervan op de hoogte gesteld te worden. De praktijk is hiervoor aangesloten bij de klachtenfunctionaris die vermeld staat op de website van VBAG.
Voor meer informatie kunt u de website van beroepsvereniging VBAG raadplegen: https://vbag.nl/consument/klachten-en-geschillen/